Tiskové zprávy

Praha se připravuje na letní sezonu a spouští marketingové kampaně. Cílí na cestovatele 35+ a rodiny s dětmi

Praha, 23. května 2023 – Prague City Tourism spouští letní marketingové kampaně. Město na ně vyčlenilo 15,4 milionu korun. Již podruhé je město financuje z výběru poplatku z pobytu, který platí turisté v rámci svého ubytování. Kampaně Enjoy Respect Prague a Stay in Prague cílí primárně na zahraniční publikum, individuální cestovatele 35+ nebo rodiny s dětmi. Domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky v metropoli na vzestupu, podpoří kampaň V Praze jako doma. Domácí turisté podle aktuálních dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků metropole, která minulý rok patřila k nejoblíbenějším domácím destinacím, kam Češi mířili.

Za historií v pohybu. Prague City Tourism spouští nové tematické jízdy historickou tramvají

Praha, 27. dubna 2023 – V rámci oslav výročí 65 let od vzniku Prague City Tourism nyní společnost nově představí tematické jízdy historickou tramvají Dopravního podniku hl. m. Prahy, jejichž cílem je připomínat historické události pod hlavičkou průvodcovských služeb Pragensia viva. Projekt odstartuje pilotní jízdou k výročí operace Anthropoid již v sobotu 27. května. Během jízdy v dobovém voze a s výkladem průvodců se účastníci přenesou do roku 1942 a zábavnou formou se dozví důležité souvislosti české historie. První jízda vyjede v sobotu 27. května v 10:30 z vozovny ve Střešovicích a bude trvat 1,5 hodiny.

Prague City Tourism rozšiřuje svou nabídku o unikátní turistickou trasu v pražském Klementinu

Praha, 29. března 2023 - Společnost Prague City Tourism ve spolupráci s Národní knihovnou ČR 1. dubna spouští novou trasu v prostorách pražského Klementina. Barokní trasu bude možné projít pouze s kvalifikovaným průvodcem a turisté budou moci nahlédnout do unikátních prostor objektu včetně Barokní knihovny. K osmi objektům, o které Prague City Tourism v současnosti pečuje, se tak nyní připojí i provoz speciální turistické trasy, včetně Astronomické věže Klementina. Provozovatelé odhadují, že během roku do Klementina zavítá až na 50 tisíc návštěvníků.

Italové zjistí, že patronem Karlova mostu je sicilský chlapec a Korejci si myslí, že Jan Žižka je žena. Prague City Tourism využívá výsledky humanitního a společenskovědního výzkumu pro oslovení kultivovaných turistů

Praha, 14. března 2023 - Odborníci z celkem jedenácti vědeckých ústavů Akademie věd ČR identifikovali faktory hlubší motivace turistů z deseti nejvýznamnějších zdrojových trhů k návštěvě Prahy. Vědci identifikovali narativy, které Prague City Tourism využije pro marketing města a při tvorbě nových produktů a služeb s vysokou přidanou hodnotou. Sofistikovaná klientela přináší vyšší příjmy do ekonomiky cestovního ruchu a v evropském žebříčku výdajů návštěvníků Praha dosud významně zaostávala.

Praha jako jedna z prvních metropolí vstupuje do světa NFT. Celý výtěžek vrátí do obnovy kulturního dědictví

Praha, 28. února 2023 – Masový turismus si od Prahy v posledních dekádách hodně vzal. Proto se její oficiální destinační organizace Prague City Tourism rozhodla nabídnout návštěvníkům Prahy i jejím příznivcům možnost, jak se zapojit do péče o národní kulturní dědictví, stát se vlastníkem nezaměnitelného tokenu NFT (non-fungible token) a svým výtěžkem podpořit opravu historických památek. Součástí komunity NFT je více než 30 milionů lidí po celém světě. V České republice data uvádějí, že do samotných kryptoměn, za které lze NFT pořídit, investovalo již 9 % Čechů.

Praha je nejoblíbenější destinací Čechů, poprvé od roku 2012

Praha, 15. února 2023 – Praha poprvé od roku 2012 boduje u Čechů a stává se podle aktuálních dat Českého statistického úřadu nejžádanějším turistickým cílem tuzemských cestovatelů. V roce 2022 ji navštívilo téměř 1,5 milionu z nich. Na základě dotazníkového šetření agentury CzechTourism zhruba 70 % Čechů přijelo do metropole na dovolenou, návštěvu nebo za nákupy.

V roce 2022 do Prahy přijelo téměř 6 milionů turistů. Data předpovídají návrat asijských cestovatelů, pomůže tomu i přímé spojení mezi Prahou a Soulem

Praha, 9. února 2023 – Podle nově zveřejněných dat Českého statistického úřadu dorazilo v loňském roce do Prahy 5 976 267 cestovatelů. Až jednu čtvrtinu z nich tvořili tuzemští turisté, jejichž návštěvnost oproti roku 2019 vzrostla o více než 20 %. Dle dat ČSÚ se v zimním období do Prahy začali vracet i cestovatelé z asijských států, kteří v minulých letech v metropoli chyběli. Praze se navíc dle reportu Asociace hotelů a restaurací ČR během posledního roku dařilo zvyšovat průměrnou cenu za pokoj a dorovnávat tak konkurenční metropole jako je Budapešť. I to je ukazatel toho, že se Praha profiluje jako prémiová destinace, kde jsou turisté ochotni utratit své peníze. Nejvíce do Prahy za loňský rok přijelo turistů z tuzemska, Německa, Slovenska, Spojených států, Polska a Velké Británie.

Pětinu návštěvníků Prahy tvoří děti. Prague City Tourism pro ně připravila nové produkty a dárek k vysvědčení

Praha, 26. ledna 2023 – Analytici Prague City Tourism odhadují, že do Prahy každým rokem přijede 20 % dětských návštěvníků z celkového počtu hostů. Proto pro ně stále rozšiřuje svou nabídku produktů a služeb. Nyní pro nejmladší návštěvníky společnost nachystala na poslední víkend v lednu dárek k vysvědčení v podobě symbolického jízdného historickou tramvají linky č. 42 za 65 korun. Cena poukazuje na právě probíhající oslavy k výročí založení organizace před 65 lety. Společnost nově také představuje dva typy ilustrovaných map pro děti, na kterých se podíleli spisovatelka Alena Ježková a ilustrátor Vojtěch Šeda.

Prague City Tourism slaví 65 let od svého založení. Pro návštěvníky společnost připravila symbolické vstupné za 65 korun na pražské věže

Praha, 2. ledna 2023 – Společnost Prague City Tourism připravila pro Pražany celoroční oslavy při příležitosti výročí svého založení, které vyvrcholí na podzim. Zvýhodněné vstupné, tematické historické jízdy tramvají č. 42, retro vycházky, speciální suvenýry nebo výstava – to je střípek z toho, na co se zejména obyvatelé hlavního města mohou těšit. Organizace slaví 65. výročí od svého založení jako Pražská informační služba. Za tu dobu prošla velkou proměnou a svými aktivitami nyní zlepšuje kvalitu života Pražanů a kultivuje veřejný prostor. Oslavy započnou 11. února zvýhodněným vstupným na Staroměstskou radnici za symbolickou cenu 65 Kč.

Praze se daří nahradit výpadek ruských turistů. Odborníci z Prague City Tourism odhadují, že do metropole během Vánoc přijede až na půl milionu cestovatelů – láká je i speciální vánoční kampaň

Praha, 29. listopadu 2022 – Vánoce patří v Praze k hlavní turistické sezoně. Prague City Tourism proto spouští digitální kampaň, kterou podpoří příjezdový cestovní ruch. Společnost odhaduje, že do metropole přijede až na půl milionu návštěvníků, což odpovídá 75 % roku 2019. Podle dostupných dat je navíc patrné, že se úspěšně daří nahrazovat výpadek tradičních návštěvníků z Ruska například i domácími hosty nebo cestovateli z Nizozemí, Německa a Polska. Kampaň poběží v sousedních zemích a v Nizozemí, Itálii a Španělsku. Společnost ji poprvé financuje čistě z vlastních zdrojů a vyhradila na ni na 700 tisíc korun.