Tiskové zprávy

Na začátku června se na Petříně znovu roztočí jeden z nejstarších kolotočů v Evropě

Praha, 31. května 2022 – Od zítřka se návštěvníci mohou opět projet na 200 let starém kolotoči, který do Prahy zapůjčili jeho italští majitelé. Symbolicky se provoz spouští na Den dětí. Společnost Prague City Tourism společně s provozovatelem při této příležitosti v tento den exkluzivně umožní k zakoupené vstupence na Petřínskou rozhlednu nebo do Zrcadlového bludiště jednu jízdu pro dítě na kolotoči zdarma. Kolotoč bude na Petříně do konce září.

První tři měsíce roku přinesly z pohledu cestovního ruchu pozvolný návrat turistů. Viditelnější zvýšení nastalo až během Velikonoc

Praha 11. května 2022 – Do Prahy dorazilo během prvního kvartálu roku podle údajů Českého statistického úřadu 757 682 návštěvníků, což odpovídá 50 procentům stejného období roku 2019. Podle zástupců Prague City Tourism se tak návštěvnost metropole navzdory dobíhající pandemii a také válečnému konfliktu na Ukrajině dostala na predikovaná čísla.

Zrcadlové bludiště na Petříně slaví 130 let. V létě se dočká i plánované opravy

28. dubna 2022, Praha – 1. května před 130 lety byl na Petříně slavnostně otevřen výstavní pavilon Klubu českých turistů, ve kterém později vzniklo dnes známé zrcadlové bludiště. Společnost Prague City Tourism při této příležitosti připravila pro návštěvníky Petřína speciální doprovodný program. Na léto pak plánuje opravu této oblíbené památky.

Vyjádření společnosti Prague City Tourism k situaci v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu, k současné uprchlické krizi a k dopadům na cestovní ruch

Cestovní ruch se v Praze za poslední dva roky propadl o desítky procent oproti roku 2019. Loňský rok se turismus v metropoli dostal na pouhých 30 procent roku 2019. Tento rok společnost Prague City Tourism s partnery jako je Letiště Praha odhadovala, že se cestovní ruch dostane na 50 % roku 2019. Kvůli válce na Ukrajině a stále eskalujícímu napětí však bude i tato oblast pro tento rok významně poškozena.

V roce 2021 Prahu navštívilo 2,4 milionů turistů. Nejvíce jich bylo z tuzemska

9. února 2022 – Rok 2021 byl pro cestovní ruch v metropoli opět katastrofální. Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) se propadl o více než 70 % oproti roku 2019. Data však ukazují, že došlo k mírnému zlepšení ve srovnání s rokem 2020, a to o 8 %. Do Prahy dorazilo 2,4 milionů návštěvníků, z toho 40 % tvořili domácí turisté. Během posledních tří měsíců roku do hlavního města zavítal téměř milion návštěvníků. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 došlo k 52% propadu. V prosinci a během Vánoc a silvestra metropoli navštívilo téměř čtvrt milionů turistů.

Marketingová kampaň Stay in Prague na podporu turismu v Praze přebrala turisty sousední Vídni a Berlínu

12. ledna 2022, Praha – Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. Podle dostupných dat se Praha u některých cílových trhů stala mnohem více vyhledávanější než sousední konkurenční města, jako je Vídeň a Berlín. Kampaň začala v polovině října a skončila na konci prosince. Hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun.

Vánoční edici suvenýrů Prague City Tourism věnuje odkazu T.G. Masaryka

3. prosince 2021, Praha – Prague City Tourism představuje novou vánoční edici suvenýrů. Pokračuje tak na své cestě ke kultivaci cestovního ruchu. Ty vyvinula opět ve spolupráci s pražskými tvůrci. Symbolicky jedním z nich připomíná i prvního československého prezidenta T.G. Masaryka.

Praha se připravuje na vánoční turistickou sezonu. Letos opět s omezeními

25. listopadu, 2021 – Od neděle na Staroměstském náměstí zájemci mohou navštívit vánoční trhy, tento rok opět v omezeném režimu a za přísných hygienických podmínek. V rámci vánočních trhů svůj stánek postaví i turistická organizace Prague City Tourism. Tam představí mimo jiné limitovanou vánoční edici vkusných suvenýrů. Pro zahraniční návštěvníky organizace s partnery spustila také zimní část marketingové digitální kampaně. Podzimní kampaň doposud nejvíce oslovila turisty z Německa, Rakouska, Itálie nebo zemí Beneluxu.

Do Prahy jezdí stále více domácích turistů

9. listopadu 2021, Praha - Hlavní město za třetí kvartál tohoto roku, tedy v období od července do září, přivítalo o 41,7 % více návštěvníků než v minulém roce ve stejném období. Stále se však jedná o více než 53% propad oproti roku 2019. Dle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) do metropole zavítalo celkově 1 063 788 hostů, z toho 41,4 % byli domácí turisté. Pozvolný nárůst návštěvnosti město vítá a doufá, že nastane zlepšení a do Prahy postupně zavítá i více turistů z mimoevropských zemí.