Tiskové zprávy

Do Prahy jezdí stále více domácích turistů

9. listopadu 2021, Praha - Hlavní město za třetí kvartál tohoto roku, tedy v období od července do září, přivítalo o 41,7 % více návštěvníků než v minulém roce ve stejném období. Stále se však jedná o více než 53% propad oproti roku 2019. Dle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) do metropole zavítalo celkově 1 063 788 hostů, z toho 41,4 % byli domácí turisté. Pozvolný nárůst návštěvnosti město vítá a doufá, že nastane zlepšení a do Prahy postupně zavítá i více turistů z mimoevropských zemí.

Prague City Tourism s partnery spouští novou kampaň. Hlavní město chce přilákat do metropole bonitnější klientelu

11. října 2021, Praha - Marketingová digitální kampaň organizace Prague City Tourism a partnerů cílí především na vybrané evropské trhy. Cílem je pozvednout status Prahy jako města, kde i náročnější klientela nalezne to, co hledá. Díky komplexní strategii organizace věří, že kampaň do metropole přiláká bonitnější klientelu než doposud. Kampaň poběží do konce roku. Hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun.

Hlavní město představilo novou vizuální identitu Prahy v oblasti cestovního ruchu

5. října 2021, Praha — Společnost Prague City Tourism na letošním ročníku Designbloku představila nový vizuální styl, prostřednictvím kterého bude prezentovat Prahu domácím i zahraničním návštěvníkům. Nová vizuální identita je součástí projektů kultivace cestovního ruchu v hlavním městě. Odráží se zejména v nové podobě suvenýrů, vizuálních prvcích, ale i  v samotné podstatě prezentace značky. Ta se zakládá na autentičnosti a představuje metropoli skrze lidi, kteří v ní žijí.

Tramvajová linka č. 42 bude jezdit v Praze během celého roku

3. září 2021, Praha - Turistická tramvajová linka s číslem 42, kterou v rámci programu V Praze jako doma pilotně provozovala městská organizace Prague City Tourism, bude v metropoli jezdit i po skončení programu. Tramvajová trasa povede kolem hlavních pražských památek. Zájemci navíc získají uvnitř tramvaje potřebné turistické a historické informace od přítomného personálu.

Před 130 lety se veřejnosti poprvé otevřela Petřínská rozhledna

19. srpna, Praha – Petřínský vrch si od pátku do neděle připomene výročí otevření Petřínské rozhledny. Společnost Prague City Tourism, která má pražskou dominantu ve správě, k jejímu výročí připravila pro návštěvníky doprovodný program. Navíc organizace v rámci významného jubilea nechala rozhlednu přeměřit, aby zjistila, jak je po všech proměnách rozhledna vysoká. Geodetické měření ukázalo, že je o necelých pět metrů rozhledna nižší než původní uváděné číslo 63,5 metru.

Limitovaná edice křišťálových sklenic nebo komiksové příběhy o umění v metru. Tak vypadají nové suvenýry hlavního města

Praha, 16. srpna 2021 – Prague City Tourism, oficiální destinační organizace hlavního města Prahy, představuje tento týden zcela nové portfolio suvenýrů, které prezentují Prahu jako kultivované a udržitelné město. Pro spolupráci společnost využila známé pražské tvůrce. Jednotliví autoři vyvinuli produkty přímo pro Prague City Tourism a v mnoha případech se jedná o limitované edice. Hlavní město společně s organizací tímto krokem pokračuje v naplňování nové strategie, jejímž hlavním cílem je inovace a kultivace cestovního ruchu. Suvenýry je možné zakoupit na e-shopu či na Petřínské rozhledně, která prozatím slouží jako pilotní místo prodeje.

Turismus v Praze se pomalu nadechuje

Praha za druhý kvartál tohoto roku, tedy období od dubna do června, pocítila v rámci příjezdového cestovního ruchu mírné zlepšení. Praha, stejně jako loňský rok ve druhém kvartálu, přivítala zejména domácí turisty a návštěvníky z okolních zemí. Do Prahy dorazilo podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) 252 427 hostů.

Městská společnost Prague City Tourism se připojuje k iniciativě NELEŽ

Společnost Prague City Tourism se jako jeden z prvních veřejných zadavatelů v zemi připojila k iniciativě NELEŽ. Dává tím najevo, že nebude podporovat dezinformační a manipulativní weby v rámci placené reklamní inzerce. Podle studie Prague Security Studies Institute si největší a nejčtenější dezinformační weby vydělají odhadem až 190 tisíc měsíčně, a to z online reklamy. Výzvu podpořilo již 137 firem a 43 komunikačních a mediálních agentur.

V rámci programu V Praze jako doma má 56 zapojených hotelů punc „Stay Safe“

1. 7. 2021, Praha – Program V Praze jako doma, který dnešním dnem startuje a návštěvníci díky němu obdrží při návštěvě metropole různé benefity, se připojil k iniciativě Asociace hotelů a restaurací ČR „Stay Safe“. Cílem projektu je dodržovat vysoké hygienické standardy a zajistit tak bezpečnost hostům i zaměstnancům nejen pražských hotelů. V současné chvíli je do programu V Praze jako doma zapojeno více než 250 pražských ubytovacích zařízení a 56 z nich nese označení Stay Safe. Další hotely se postupně připojují.